Wsłuchaj się w biznes – audiobooki cz.3

Wsłuchaj się w biznes – audiobooki cz.3

Nasze drogie audioksiążki

Podstawą każdego e-sklepu jest oprogramowanie, które umożliwi nam handel. Można kupić gotową aplikację albo stworzyć sklep dostosowany do naszych potrzeb. Oczywiście drugie rozwiązanie jest dużo droższe. Tworząc aplikację trzeba również pamiętać o zakupie programu umożliwiającego dystrybucję książek w formie plików. Gotową aplikację obsługującą sklep oraz miejsce na serwerze można kupić już za 300 zl rocznie. Jeśli jednak chcemy mieć aplikację stworzoną wyłącznie dla nas, to musimy przygotować się na wydatek rzędu kilkudziesięciu tysięcy.

Zanim zaczniemy budować asortyment warto zastanowić się, według jakiego klucza rozpoczniemy jego kompletowanie. W ofercie muszą znaleźć się nowości książkowe, ale na wirtualnych półkach nie może również zabraknąć klasyki, a więc lektur szkolnych, czy popularnych powieści.

– Miesięcznie w serwisie Audiobook.pl sprzedawanych jest ok. 20 tys. książek. Najlepszy jest okres poprzedzający Boże Narodzenie, ale sprzedaż rośnie już od września, kiedy po audioksiążki sięgają uczniowie, a później studenci – mówi Łukasz Czajka.

Licząc koszty prowadzenia działalności, należy uwzględnić również wydatki na centrum logistyczne, utrzymanie serwerów, czy poprawienie użyteczności oprogramowania. Do kosztów zmiennych zaliczyć trzeba wydatki na reklamę serwisu, zarówno tę prowadzoną w sieci, jak i za pomocą tradycyjnych środków komunikacji.

Zarób na słuchaczu

Marża na sprzedaży audioksiążek wynosi od 10 do 30 proc. ceny, która znajduje się na opakowaniu. Na audio-bookach sprzedawanych w formie wirtualnej zarabia się zdecydowanie mniej. Różnica wynika z polityki fiskalnej naszego państwa, które to nakłada na książki VAT w wysokości 5 proc., zaś ta sama publikacja w wersji elektronicznej obłożona jest już 23 proc. stawką.

– Koszty wyprodukowania audioksiążki są podobne, niezależnie od tego, czy jest ona sprzedawana na płycie CD bądź DVD, czy też w formie pliku audio. Najwięcej trzeba przeznaczyć na opłacenie lektorów, reżysera i studia, gdzie nagrywana jest książka – wymienia Łukasz Czajka.

Kluczem do sukcesu jest szeroki asortyment i szybka wysyłka. O ile w przypadku wirtualnych audiobooków ani jedno ani drugie nie stanowi problemu, o tyle w przypadku książek sprzedawanych na tradycyjnych nośnikach trzeba zadbać o utrzymanie w magazynie odpowiednich zapasów.

– Najważniejsze są dobre relacje z wydawcami audiobooków, bo dzięki nim można uzyskać nie tylko korzystne ceny, ale również szybki dostęp do nowości wydawniczych – mówi Łukasz Czajka. – Do tego potrzebna jest jednak biznesowa pokora i zaufanie, które buduje się latami rzetelnej współpracy.

Magdalena Krocz

Spis treści

Cz.1 – http://klasterlignum.pl/wsluchaj-sie-w-biznes-audiobooki-cz-1/
Cz.2 – http://klasterlignum.pl/wsluchaj-sie-w-biznes-audiobooki-cz-2/
Cz.3 – http://klasterlignum.pl/wsluchaj-sie-w-biznes-audiobooki-cz-3/

Facebook Comments
1 comment

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments